19-06-2019

RegioBank weer de beste en klantvriendelijkste bank van Nederland

Op dinsdag 28 mei is RegioBank verkozen tot de klantvriendelijkste bank van Nederland van het jaar 2019. Ook in 2017 beloonden onze klanten ons met deze prijs.

Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. Binnen verschillende sectoren worden er prijzen uitgereikt, waaronder ook de sector banken.

Twee keer bedankt
Rein Wispelweij, directeur RegioBank, over de prijs: 'Ik vind het echt ontzettend gaaf dat RegioBank deze prijs wederom gewonnen heeft. Ik denk dat het passend is om twee keer een dankwoord uit te spreken. Naar onze klanten, omdat ze de moeite namen om deze blijk van waardering te uitten. En naar onze Zelfstandig Adviseurs, die zich elke dag weer voor 100% inzetten voor de klant. Het is prachtig om te zien dat onze klanten ook echt ervaren dat wij hen centraal stellen. Dat is natuurlijk waar we het allemaal voor doen.'
 
Over het onderzoek
De respondenten worden willekeurig geselecteerd voor het consumentenpanel van SAMR. Klanten beoordelen bedrijven op de zes factoren van klantvriendelijkheid: beschikbaarheid als je klant daar om vraagt, beloftes nakomen, je klant niet onnodig lastigvallen, niet moeilijk doen over formaliteiten, fouten toegeven en oplossen, oprechte betrokkenheid bij de klant en oog voor mens & maatschappij.

De beste bank
Daarnaast is RegioBank ook verkozen tot de beste bank met een 9,3 op algemene tevredenheid. Dit blijkt uit het jaarlijkse panelonderzoek onder ruim 14.000 consumenten van de Consumentenbond. Ook in 2018 stond RegioBank (samen met ASN Bank) bovenaan. De deelnemers aan de enquête zijn gevraagd naar hun oordeel over service, kosten, persoonljik contact, internetbankieren en mobiel bankieren.

Meer over RegioBank
Met ruim 500 vestigingen in dorpen en kleine steden is RegioBank de bank in de buurt. Een bank waar mensen geholpen worden door een lokale Zelfstandig Adviseur die ze kent en weet wat er speelt in hun omgeving. RegioBank kiest bewust voor de regio. Zij vindt dat lokale gemeenschappen waardevol zijn voor Nederland. En dat lokale basisvoorzieningen zoals een school, supermarkt en een bank moeten blijven bestaan. Daarom zorgt RegioBank ervoor dat iedereen zijn geldzaken in de buurt kan regelen. En maken wij ons sterk voor de leefbaarheid van dorpen en kleine steden.

Zelf ervaren? Kom langs!
Wilt u zelf ook bankieren bij de beste en klantvriendelijkste bank van Nederland? Kom eens langs! Overstappen naar RegioBank is zo geregeld. De Overstapservice neemt u namelijk alles uit handen. Wij vertellen u hier graag meer over. Kom eens langs. De koffie staat klaar.



 

Nemassdeboer maakt gebruik van functionele, analytische en tracking cookies. Instellingen